czwartek, 23 kwietnia 2015

Światowy dzień ksiązki


Pewnie jeszcze tego nie wiecie, ale mam pewne uzależnienie, uzależnienie z którego wcale nie staram się wyleczyć ... Nałogowo kolekcjonuje i czytam książki :) Nie wyobrażam sobie podróży albo deszczowego popołudnia bez książki.
Niedawno w moje ręce wpadły dwie nowe książki - "Truciciele z KGB" autorstwa Borysa Wołodarskiego oraz "Jak dawniej leczono" Nathan'a Belofsky, a wszystko to dzięki uprzejmości Wydawnictwa RM.



"Truciciele z KGB" jest moim zdaniem książką, którą każdy z nas powinien przeczytać, zwłaszcza w obecnej sytuacji zaostrzonych stosunków w Rosją. Książka ta opowiada o rosyjskich metodach pozbywania się swoich wrogów, napisana jest w bardzo ciekawy, wciągający sposób, czyta się ją jak dobry kryminał. 
Opowieści, o czasami kilkukrotnych, nieudanych próbach zamachu rosyjskich służb na swoich wrogów, opisane są w sposób, który momentami ociera się o czarną komedię. Koniec końców finał jest jednak zawsze ten sam - służby rosyjskie nie zostawiają śladów ani świadków ...
"Większość osób staje się celebrytami ze względu na niezwykłe życie. Sasza Litwinienko stal się celebrytą ze względu na niezwykłą śmierć" 



Książkę "Jak dawniej leczono" można określić jako - i świeszno i straszno.
Opisuje ona bowiem metody leczenia od czasów antycznych aż po czasy nieco bardziej nam współczesne. 
Przeraża fakt, iż niektórzy "specjaliści" byli zdania, że gdy lekarz jest zbyt miły dla pacjenta i nie sprawi mu bólu ten może nie wyzdrowieć, nie wspominając już o metodach leczenia - np na ból zębów zalecano jadanie popiołu ze spalonego wilczego łba.
Polecam książkę wszystkim miłośnikom czarnego humoru, oraz tym o mocnych nerwach :)

8 komentarzy:

  1. Jak dawniej leczono bardzo polecam, choć z punktu widzenia osoby już trochę zna temat książka jest trochę zbyt lakoniczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie nie mój typ książek, choć na pierwszą dałbym się skusić.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Bardzo mi zależy na twojej opinii i kliknięciu +1 w Google.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zabardo nie lubię czytać ale książka ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za czytaniem książek,ale chyba w końcu muszę się za coś zabrać! :)
    Zapraszam do mnie.
    http://meandmy-woorld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy blog! :) zapraszam na mój http://voquebae.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. "Trucicieli z KGB" chętnie przeczytam, ale tej drugiej lekturki raczej nie ruszę.. Przerażają mnie takie rzeczy, wręcz śnią się po nocach..
    Po maturze biorę się za tą pierwszą! ;)
    Serdecznie zapraszam do siebie http://life-fashion-creation.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny blog ! TAK TRZYMAJ ! zapraszam do siebie : http://sinceresmile0.blogspot.com/ :D

    OdpowiedzUsuń