sobota, 7 lutego 2015

Oponki

W najbliższy czwartek będziemy obchodzić jedno z moich ulubionych świąt- tłusty czwartek :) Dziś chciałam Wam pokazać przepis na danie, które możecie na ten dzień przygotować 

Składniki:
3 szklanki mąki
0,5 kg twarogu
0,5 kostki margaryny
1 szklanka cukru ( może być ciut więcej :))
1 jajko + 2 żółtka
1 cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Margarynę utrzeć z cukrem, dodać żółtka, jajko, zmielony twaróg, mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy. Ciasto dobrze wyrobić. 
Rozwałkować dosyć grubo i szklanką wykrawać kółka, a w środku mniejsze kieliszkiem. 
Piec na rumiano.





Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. o mniam!!! uwielbiam!!!!! <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, uwielbiam takie<3
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomina mi się babcia jak kiedyś robiła sama pączki - były najpyszniejsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo, szkoda ze jestem na diecie, oponki prezentują się świetnie. Tłusty czwartek to idealny dzien dla największych łakomczuchów.


    Zparaszam do mnie na www.lap-stajla.blogspot.com , u mnie książkowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No u mnie oponki i boczki to na stałe, więc powinnam zapomnieć o tych słodkich, ale wyglądają tak pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy2/09/2015

    Wygladaja apetycznie:)
    zapraszam rowniez na mojego bloga ;)
    http://zakamarki-naszej-szafy.blogujaca.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam! pyszota,moja babcia robi w środę !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny przepis

    Zapraszam do siebie i jeśli blog przypadnie Ci do gustu - zaobserwuj :* <3

    soyouliveonlyonce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. OPONKI MNIAMI KOJARZĄ MI SIĘ Z DZIECIŃSTWEM ... Zapraszam do obserwacji ! Dziękuje !!! http://modnatrzydziestka.blogspot.com/2015/02/codziennosc-w-nietuzinkowym-wydaniu.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń